Algemene voorwaarden

Met algemene voorwaarden houdt u zelf de touwtjes in handen. Als ondernemer zit dat ín je. In ondernemerschap liggen valkuilen en hindernissen op de loer. Om u hiertegen te beschermen is het belangrijk om goede algemene voorwaarden op te stellen.

 

Voorwaarden op maat

 

Welke algemene voorwaarden zijn van belang voor uw onderneming? In een kennismakingsgesprek kijken we naar uw specifieke bedrijfsactiviteiten en leggen afspraken voor u vast in op maat gemaakte algemene voorwaarden. Bijvoorbeeld over aansprakelijkheid, garantie en klachtenregeling.

Een onderdeel van een goede set algemene voorwaarden is ook een goede verbinding met uw offerte/overeenkomst. Wij nemen dit soort zaken mee.

Werkwijze

 

Al binnen tien werkdagen na onze afspraak ontvangt u een concept van de algemene voorwaarden. U kunt hierop nog vragen en opmerkingen geven. Wij leggen u ook uit hoe u de algemene voorwaarden hoort te gebruiken en waarom dat zo belangrijk is. Niet in juridische taal, maar in gewoon begrijpelijk Nederlands.

Wist u dat bij verkeerd gebruik de algemene voorwaarden helemaal niet gelden? Zonde! Wij leggen in een gesprek en middels een informatiebrief uit hoe u de algemene voorwaarden dient te gebruiken. We bespreken daarbij wat voor u een praktische manier is.

Screenen

 

Groeit uw bedrijf? Dan is het zinvol om de algemene voorwaarden opnieuw te laten screenen. Wij kijken of de algemene voorwaarden voldoende dekken en welke aanpassingen er eventueel nog nodig zijn.

Voorbeelden

Welke zaken regelt u in de voorwaarden?

  • levert u een dienst? hoe zit het met eigendomsvoorbehoud, risico-overdracht, levertijden?
  • levert u advies? hoe zit het met de aansprakelijkheid, tussentijdse beëindiging en het resultaat?
  • maakt u een website of verricht u marketing activiteiten? Hoe zit het met werkzaamheden via SEA, oplevertermijnen, proeftermijnen?
  • werkt u in de bouw? Hoe zit het met de oplevering, werkbonnen, aansprakelijkheid?
  • verkoopt u online? hoe zit het met de consumentenrechten, retourneren en bedenktijden?
  • sluit u onderhoudscontracten of service level agreements? Wat mag de klant van u verwachten, hoe zit het met respons tijd en beëindiging (tussentijds)

Kosten

 

Meestal geldt voor het opstellen van algemene voorwaarden ons vaste tarief vanaf € 450,-. Wilt u weten of dat ook geldt voor de algemene voorwaarden die u wilt laten opstellen? Vraag vrijblijvend een offerte aan.

Referenties:

Van Casteren Uitvaartzorg

“Ik ben erg tevreden; met name was ik onder de indruk van de professionaliteit en de betrokkenheid van de juriste. Sanne had zich goed voorbereid en wist waar ze over sprak. Ook de korte lijntjes zorgen voor een snelle en adequate dienstverlening.”

www.casterenuitvaartzorg.nl

 

Bella Evento

‘’Ik vind de samenwerking met LOUD en in het bijzonder met Sanne erg prettig en beveel haar graag aan bij iedereen die juridisch advies nodig heeft. LOUD heeft voor mijn bedrijf in het organiseren van trouwerijen en evenementen de algemene voorwaarden opgesteld. Daarbij is het mij positief opgevallen dat LOUD niet alleen een standaard template hanteert, maar ook aandacht heeft voor de wensen van de klant en die op een ter zaken kundige manier weet te verwerken. Daarnaast is LOUD helder in haar communicatie, waar nodig worden juridische termen duidelijk uitgelegd en dit gebeurt ook op een vriendelijke manier.’’ – Mevrouw Van Wijk

www.bellaevento.nl

 

Applepie

‘’Sanne heeft ons al een paar keer uitstekend bijgestaan en geadviseerd. Ze werkte onze algemene voorwaarden bij, stelde onze verwerkersovereenkomst op en adviseerde ons in arbeidsrecht. Maar ook een incassozaak en recent nog een inbreuk op de handelsnaamwet heeft ze tot een goed einde weten te brengen. Ze benadert haar werk niet alleen vanuit het juridisch aspect, maar bekijkt het ook als ondernemer. Sanne is deskundig, kordaat, proactief en komt met heldere feedback en gerichte suggesties. Wij kunnen Sanne van harte aanbevelen!‘’

www.applepie.nl

 

X-Ingredient

‘’Het directe persoonlijk contact stellen we zeer op prijs. Sanne is betrouwbaar, komt haar afspraken na en inhoudelijk kan ze voor ons de vertaalslag maken vanuit de juridische stukken naar begrijpelijk Nederlands. Het is zeer prettig samenwerken met Sanne.’’

www.x-ingredient.nl

 

 

Meer referenties lezen? U leest ze op onze  referentiepagina.

Checklist algemene voorwaarden

Weten welke onderwerpen kunnen worden opgenomen in de algemene voorwaarden? U leest het in onze checklist.

Checklist algemene voorwaarden

Staat uw vraag er niet tussen?

Waarmee kunnen wij u helpen?

    1/4
    Dit veld is verplicht
    2/4
    Dit veld is verplicht

    3/4
    Dit veld is verplicht
    4/4
    Dit veld is verplicht

    Form submitted