Werkwijze incasso's

Weigert de klant jouw facturen te betalen? Dan is het tijd voor een incasso.

Jij levert ons de onbetaalde facturen, contactgegevens en eventuele overige correspondentie aan, wij gaan aan de slag.

 

Je ontvangt van ons bevestiging van jouw incasso en ons incasso beleid.

Vervolgens starten we de incasso zo snel mogelijk, vaak nog dezelfde dag. Onze doelstelling is dat wij zo snel mogelijk volledige betaling van jouw factuur ontvangen.

Vanaf nu nemen wij jouw zorgen uit handen. De communicatie met de wederpartij loopt dan ook alleen via ons.

 

Lees hieronder welke acties wij uitvoeren.

Incasseren van jouw facturen 

  1. Aanmanen van jouw debiteur

De debiteur krijgt van ons per post en per e-mail bericht dat de zaak ter incasso is overgedragen en dat de debiteur de hoofdsom, incassokosten en rente moet betalen binnen de gestelde termijn.

 

    1. Telefonisch onderhoud 

 

Reageert de debiteur niet? Dan nemen wij telefonisch contact op met de wederpartij. We bespreken de incasso met jouw debiteur. Ook zullen we de debiteur telefonisch sommeren om te betalen.

 

  1. Betalingsregeling

     

Geeft de debiteur aan wel te willen betalen, maar dit niet te kunnen? Dan gaan we na of een betalingsregeling kan worden overeengekomen. Voor een dergelijke regeling nemen we eerst contact op met jou. Indien je akkoord bent, sluiten we een schriftelijke betalingsregeling met de debiteur. Ons beleid is dat de debiteur op vrij korte termijn een eerste betaling moet overmaken. Komt de debiteur de regeling niet stipt na, vervalt de afspraak en nemen we rechtsmaatregelen.

 

  1. Rechtsmaatregelen

     

Betaalt de debiteur niet het gehele bedrag? Dan kan je ervoor kiezen om een procedure te starten. We maken dan een dagvaarding op, deze dagvaarding wordt aan de deurwaarder gezonden. De deurwaarder geeft de dagvaarding af aan de debiteur. Vervolgens dient de debiteur een mondelinge of schriftelijke reactie te geven aan de rechtbank. Indien er een reactie volgt, krijg je nog de kans om te reageren. Indien de debiteur heeft gereageerd volgt er een zitting en ontvang je vervolgens een vonnis. Reageert de debiteur niet, blijft de zitting achterwege en ontvang je een verstekvonnis.

 

Naast een procedure is het ook mogelijk om faillissement aan te vragen. Het faillissement wordt dan aangehouden als pressie middel. De meeste ondernemers betalen jou alsnog omdat zij een faillissement wensen te voorkomen. Betaalt de debiteur niet, kan faillissement worden uitgesproken.

 

Heb je een eigendomsvoorbehoud bedongen? Je kan ervoor kiezen om die spullen op te eisen en op te laten halen.

 

  1. Kosten

     

Onze incasso’s verrichten wij op basis van no cure no pay, onze kosten worden bij de debiteur in rekening gebracht. Vraag per e-mail ons volledige incasso beleid op.

 

 

 

 

Downloads:

Incassoformulier

Dien uw incasso direct in via ons formulier

Staat jouw vraag er niet tussen? Waar kunnen wij jou mee helpen?

    1/4
    Dit veld is verplicht
    2/4
    Dit veld is verplicht

    3/4
    Dit veld is verplicht
    4/4
    Dit veld is verplicht

    Form submitted