Debiteurenbeheer

Een goed debiteurenbeheer voorkomt dat je continu achter jouw geld aan moet gaan. Wij adviseren je bij het ontwikkelen van een goed debiteurenbeheer. Bijvoorbeeld door het aanleveren van de juiste model brieven en door advisering van jouw administratie afdeling.

Vast beleid

Stel een vast beleid vast. Stuur bijvoorbeeld twee keer een herinnering. Ook kan je ervoor kiezen om na twee herinneringen na te bellen. Blijft betaling dan nog steeds uit? Neem dan in het beleid op wanneer je de vordering ter incasso overdraagt.

In gesprek met de klant

Maakt de klant bezwaar of vraagt hij uitstel van betaling? Leg intern vast wanneer je hierin mee gaat en welk beleid je hanteert. Geef bijvoorbeeld maximaal één keer uitstel, en leg de afspraken schriftelijk vast. Leg ook de betalingsafspraken vast. Maakt de klant telefonisch bezwaar, laat de klant het bezwaar per e-mail verzenden, zodat je het bezwaar ineens en volledig kan afhandelen.

Heb je het idee dat de debiteur steeds met nieuwe smoesjes komt? Dan is het tijd om de incasso aan ons over te dragen.

Advies

Wens je graag advies over een niet-betalende klant? Neem dan kosteloos contact met ons op, we bespreken met jou graag de strategie of nemen het werk uit handen.

Incasso

Leg in jouw debiteurenbeleid vast wanneer je over gaat tot het uit handen geven van de incasso.

Op deze manier blijven facturen niet onnodig lang open staan, of verdwijnt het dossier uit het zicht. Ook ben je er niet meer extra tijd aan kwijt.

Stuur de incasso eenvoudig per e-mail aan ons toe of vul onderstaand incassoformulier in en wij gaan direct voor jou aan de slag.

 

Download hier ons incassoformulier

Incassoformulier
Staat jouw vraag er niet tussen? Waar kunnen wij jou mee helpen?

    1/4
    Dit veld is verplicht
    2/4
    Dit veld is verplicht

    3/4
    Dit veld is verplicht
    4/4
    Dit veld is verplicht

    Form submitted